برج های خنک کننده خشک و مرطوب

برج های خنک کننده بر اساس محیطی که قرار است از آن استفاده شود به سه دسته تقسیم می شوند.


1 – برج های خنک کننده خشک برای خنک کردن آب از هوای سرد استفاده می کنند و به همین دلیل در محیط های خشک و کم آب مورد استفاده قرار می گیرد. در این نوع برج خنک کننده آب گرم از لوله های پره دار که در اثر تماس با جریان هوا خنک شده اند عبور کرده و خنک می شود.


2 - برج های خنک کننده مرطوب به منظور ایجاد عمل خنک سازی و کاهش دمای آب از ایجاد برخورد میان آب و هوا استفاده می کند. به این صورت که آب گرم از بالای برج خنک کننده به جای عبور از لوله های پره دار از پکینگ ها عبور می کند و با برخورد با هوای تازه بیرون، به صورت طبیعی یا مکانیکی وارد برج شده و باعث کاهش دمای آب می شود. عمل خنک سازی در این نوع دستگاه ها بسیار پر قدرت تر از سایر مدل هاست، اما میزان تبخیر آب و در نتیجه مصرف آب در این برج ها بسیار بالا بوده و ذرات آب زیادی را به اطراف می پاشند، که باید در محیط هایی استفاده شود که دسترسی به منابع آبی زیادی دارند.

برج خنک کننده مرطوب


3 - برج های خنک کننده مرطوب-خشک ترکیبی از این دو مدل دستگاه است که به منظور صرفه جویی در آب و انرژی ابتدا آب در قسمت بالای برج به صورت خشک به میزان قابل توجهی خنک می شود و سپس به قسمت پایین برج خنک کننده که همان قسمت مرطوب می باشد می رود و با ایجاد برخورد میان آب و هوا عمل خنک سازی نهایی انجام می شود. و سپس آب به حوضچه هایی که در پایین برج قرار دارند ریخته می شود و در نهایت از آنجا به سمت دستگاه های صنعتی منتقل می شود و باعث خنک شدن آن ها می شود.


 

نظرات

نظر شما درباره این مطلب

اطلاعات تماس با ما

نشانی دفتر طراحی و تولید: اصفهان

  همراه: 09131055386


تماس با ما